Podstawowe informacje
System Centralnego Wydruku umożliwia lepsze zarządzanie wydrukiem przez integrację urządzeń wielofunkcyjnych. Dzięki zwiększeniu ich dostępności i bezpieczeństwa, nie tylko pracownicy, ale też studenci, doktoranci i słuchacze studiów podyplomowych mają kontrolę nad wydrukami/kopiowaniem/skanowaniem/wysyłaniem dokumentów na mail z wykorzystaniem urządzeń dostępnych na korytarzach w budynkach uczelni.
Jak skorzystać z systemu Centralnego Wydruku?
Do korzystania z urządzeń niezbędne jest posiadanie:
Pracownicy UKSW | Karta wydana przez CSI po złożeniu odpowiedniego wniosku. |
Studenci i Doktoranci | Elektroniczna Legitymacja Studencka (ELS) lub Elektroniczna Legitymacja Doktorancka (ELD) wydana przez UKSW. |
Słuchacze studiów podyplomowych | Karta słuchacza studiów wydana przez UKSW. |
Aby skorzystać z możliwości wydruku, należy posiadać środki pieniężne na indywidualnym koncie rozliczeniowym w systemie CW:
- Pracownicy uczelni, którzy chcą drukować z puli środków uczelnianych, a nie zostali uwzględnieni przy doładowaniu w zestawieniu swojej jednostki, muszą złożyć #21 - Wniosek o wyznaczenie puli środków finansowych do wykorzystania w ramach centralnego wydruku. Ta sama procedura obowiązuje pracowników, którzy chcą drukować ze środków projektowych. Po wypełnieniu wniosku należy pamiętać o akceptacji (podpisie) przez kierownika jednostki nadzorującej projekt. Środki pozostają na koncie pracownika do momentu ich wykorzystania.
- Studenci, doktoranci i słuchacze studiów podyplomowych samodzielnie doładowują konto rozliczeniowe o pulę środków na wydruki poprzez panel administracyjny systemu CW, za pomocą systemu operatora płatności elektronicznych. Jednorazowe zasilenie konta zawiera się w granicach kwot od minimalnej w wysokości 1 zł (jeden złoty) do maksymalnej w wysokości 100 zł (sto złotych). Środki pieniężne wpłacone na konto CW powinny być w całości wykorzystane w okresie trwania studiów.
- Pracownicy, którzy chcą korzystać z własnych środków na wydruki muszą zgłosić ten fakt do CSI w celu przypięcia odpowiedniego kodu rozliczeniowego MPK.
- Pracownik, który zagubił/zniszczył kartę może wystąpić o wydanie kolejnej karty (duplikat). Należy pamiętać, iż każdorazowe wydanie duplikatu spowoduje obciążenie pracownika kwotą w wysokości 10 PLN.
⚠️ Osoby, które posiadają więcej niż jedno źródło finansowania prosimy pamiętać o wyborze właściwego MPK przed każdą wykonywaną operacją. Nie wskazanie lub zły wybór odpowiedniego kodu wiąże się z przypisaniem kosztów do wydziału lub jednostki domyślnej przypisanej z umowy o zatrudnieniu.
Jak doładować konto w systemie CW?
- Zaloguj się na stronie cw.uksw.edu.pl danymi do logowania jak np.: do USOSweb, dostęp do logowania jest możliwy tylko z sieci UKSW, w tym przez WiFi.
- Z pulpitu nawigacyjnego wybierz opcję zdeponuj pieniądze, w nowym oknie wprowadź kwotę jaką chcesz doładować konto i przejdź do bramy płatności.
- Po akceptacji Regulaminu Mikropłatności, wybierz odpowiednią formę płatności i zdeponuj pieniądze.
- Kiedy środki zostaną zaksięgowanie przez system, stan swojego konta możesz sprawdzić w polu Moje środki na pulpicie nawigacyjnym.
Jak wydrukować dokumenty?
Mobilny wydruk dokumentu można wykonać w następujący sposób:
- z prywatnego urządzenia poprzez przesłanie dokumentu, w formie załącznika na dedykowany adres mailowy: cw@uksw.edu.pl;
- z komputera zalogowanego w domenie UKSW, za pomocą wyboru odpowiedniej drukarki spośród zdefiniowanych, w panelu drukowania;
- z USB podłączonego do urządzenia.
Z racji konieczności zapewnienia identyfikacji użytkownika, funkcja mobilnego wydruku działa tylko poprzez wysyłanie plików z adresów pocztowych wpisanych w systemie.
Wydruk, kserokopię lub skan dokumentu można odebrać na dowolnym urządzeniu wielofunkcyjnym, po dokonaniu autoryzacji za pomocą swojej karty dostępowej.
Skanowane w urządzeniu wielofunkcyjnym dokumenty przekazywane są z urządzenia na adres mailowy wskazany przez użytkownika lub pamięć zewnętrzną USB, podłączoną do urządzenia.
⚠️W związku z błędnymi wydrukami dokumentów generowanych z USOSweb (np.sylabusy) przesyłanych drogą mailową do systemu Centralnego Wydruku, prosimy o zastosowanie się do poniższej instrukcji:
- Generujemy dokument w USOSweb.
- Zapisujemy go na dysku komputera.
- Otwieramy dokument, wybieramy drukuj i wskazujemy drukarkę plików PDF np.: Drukuj do pliku PDF, Microsoft Print to PDF, PDFCreator, PrimoPDF, CutePDF itd. (w przypadku nieposiadania żadnej z wymienionej drukarek, należy zainstalować odpowiednie oprogramowanie np.: http://download.pdfforge.org/download/pdfcreator/PDFCreator-stable; http://www.cutepdf.com/download/CuteWriter.exe)
- Po wyborze drukarki zapisujemy dokument w formacie PDF.
- Dokument przygotowany w tej formie wysyłamy mailem do systemu Centralnego Wydruku.
W przypadku wystąpienia nieprawidłowości w obsłudze transakcji, na koncie rozliczeniowym oraz problemów technicznych z wydrukiem, wszystkie zgłoszenia należy kierować do Centrum Systemów Informatycznych za pomocą zgłoszenia.